Hamerli József leszármazottait mutatja be az oldal, fokozatosan feldolgozva a család életét.

2008. március 23., vasárnap

Keresztapámtól tizenharmadik rész

A d./ táblázaton Hamerli József és Hoffmann Sarolta harmadik és negyedik gyermeke, mindketten fiúk. Hamerli Ferenc 1905-ben született Pécsett. Kétszer nősült, első felesége Gosztonyi Erzsébet, született 1911-ben. Helgának ő volt a bérma-anyja. Hamerli Ferenc második felesége Pohl Márta volt. Mindhármukat ismertem. Ferit szerettem, szeellemes, kedves ember volt. Második feleségével Pesten lakott, többször is találkoztunk. 78 évesen egy buszmegállóban elgázolták, ebből a balesetből már nem tudott felépülni, egy év múlva meghalt, 1984-ben.

Gosztonyi Erzsébettel egyszer találkoztam. Ő második férjével, Matyasovszky-Zsolnai ivadékkal Amerikában élt. Egyszer, a 90-es években itthon voltak, s akkor Juditkánál találkoztam velük. Már 80 év felett volt, de még mindig egy eleven asszony. Állítólag most települtek haza, s Pécsett élnek, 90 évesnél jóval idősebb. Ő mondta az a családban elhíresült mondást, mikor 1945-ben elhagyta az országot, hogy itt minden elpusztul, fel kell mindent gyújtani. Kár lett volna!

Hamerli Ferencnek egyik házasságából sem volt gyermeke.

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Magamról most inkább nem mondok sokat. Az élet szép, én szeretek élni, és sokáig is szeretnék élni, remélem az Úr is így akarja ezt.