Hamerli József leszármazottait mutatja be az oldal, fokozatosan feldolgozva a család életét.

2008. március 23., vasárnap

Keresztapámtól hatodik rész

A Hamerli családról szól Déri János könyve, a Pécsi Kesztyűgyár történetéről.

Amikor Helga kezét megkértem, s később, már vőlegény koromban, majd Juditka születése után Karácsonykor is én voltam Pécsett, még megismerhettem Helgáék gyönyörű házát, lakását és hatalmas parkját, anyósom testvéreivel is összejöttem, s nagyapjával is két-háromszor találkoztam, Hamerli Józseffel (XVI/3-j). Gyönyörű lakásuk volt a Király utcában.

Hamerli József mindkét felesége Hoffmann leány volt, kik testvérek voltak.

(3312. oldal: családfa)

A testvérek négy nagyszülőjének nevét is ismerjük. Az egyik nagyapa Hoffmann Károly (XVI/L/5) volt, kinek felesége Vaicheri Anna (XVI/M/5) volt. Az ő fiuk volt Hoffmann Lajos, aki 1851. március 19-én született Bogdásán. Fényes Elek szerint:

„Bogdása: magyar falu Baranya vmegyében, 116 kath., 476 reform. lak., kath és és reform. anyaszentegyházakkal. Határa lapályos, erdeje van, sok marhát tart. F.u. a pécsi káptalan. Ut. p. Szent Lőrincz.”

Hoffmann Lajos 1878-ban feleségül vette Ráth Mária Teréziát, aki Pécsett született 1856. július 14-én. Szülei Ráth Mátyás, aki fakereskedő volt (XVI/N/5) és Roittinger Terézia (XVI/O/5).

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Magamról most inkább nem mondok sokat. Az élet szép, én szeretek élni, és sokáig is szeretnék élni, remélem az Úr is így akarja ezt.