Hamerli József leszármazottait mutatja be az oldal, fokozatosan feldolgozva a család életét.

2008. március 23., vasárnap

Keresztapámtól huszadik rész

Most áttérek apósom családjára. A 4. generációban Schmidt Mihály és Bednarek Anna kötöttek házasságot. Schmidt Mihály valamelyik nagyobb gyárban fűtő volt. Fiuk, Schmidt János Óbuda-Újlakon született 1848 május 10-én és Pécsett halt meg 1927. november 18-án, 79 évesen. Posta-távirdai igazgató volt. Ő tudomásom szerint kétszer nősült, első feleségéről nem beszélt a család, innen két leánya volt, akiket Helga is ismert. Második házasságát 1890-ben Trsatban kötötte Ritter Antoniával, 42 évesen. Felesége ekkor 21 éves volt. Ebből a házasságból egy gyermek született, Schmidt Lajos, aki az 1930-as években magyarosított családtagjaival a Sík névre. Született Budapesten, 1891. október 4-én, pontosan 30 évvel előttem. Ő jogi doktor lett, s különböző beosztásokban dolgozott Pécsett. Volt királyi ügyész, rendőrfőnök (Fiumeben), tiszteletbeli főjegyző s végül a második világháború idején Pécs tűzoltóparancsnoka volt. (És akkor itt majd temérdek dologgal ezt ki kell majd egészítenem sp) Pécsett házasodott, 1920. január 15-én vette feleségül Hamerli Stefániát. A házasságukból született gyermekekről már részletesen beszámoltam.

Ennyi ismert előttem feleségem családjából.

Meg kell jegyeznem, hogy a Hamerli családra vonatkozólag Hamerli Tóni mondott adatokat, s mesélt családjáról, Helga szüleiről és elődeiről. Sík Tibor sógorom adott írásbeli tájékoztatást (793 a,b,c). ugyancsak ő küldött egy Hamerli családfát (792. okmány)

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Magamról most inkább nem mondok sokat. Az élet szép, én szeretek élni, és sokáig is szeretnék élni, remélem az Úr is így akarja ezt.